8

Genom att köra taktiken "tyst och osynlig", lyckades han ta sig igenom större delen av gårdagens föräldramöte. I mötets slutskede sabbade han dock allt. I ren nervositet, råkade han skratta till när en av förskolelärarna sjöng en barnsång för dem. Skrattade var förresten kanske fel ord. Det handlade väl snarare om ett lite korkat halvgnägg, som skrämde gammelmamman bredvid honom och fick henne att spilla ut kaffe i knät. Kvinnan skrek till och ylade om kaffe i handväskan - varför av alla eländen var hon tvungen att ha handväskan i knät? För att undvika en onödig utveckling av läget högg han snabbt in på en av ungarnas nybakade kanelbullar och försökte låtsas som ingenting. "Förbannat" var allt han kunde tänka, samtidigt som hans käkar febrilt malde. "Förbannat, förbannat, förbannat..."


Kommentarer
Postat av: Plaahn

Tack för din kommentar om att min son är söt. Hoppas dina barn sov igenom hela natten. Haha...jag skratta när jag läste ditt senaste blogginlägg om föräldrarmötet...måste ha varit förbannat roligt...=) Nu är det sov dags...=)

Postat av: Jerry

Fy för dessa föräldrarmöten. Du verkade dock ändå ha klarat dig hyfsat.
Jag var med en gång och vi satt i ring, med en fruktskål och tända ljus i mitten. Tala om nervigt, jag har väl aldrig ätit så mycket frukt som jag då gjorde...*ryser vid tanken*

2006-10-26 @ 11:20:53
URL: http://jerryolsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback