7

Han har grov ångest. Sådär så att det känns jobbigt i magen. Frugan har blivit sjuk, så det blir han som måste gå på kvällens föräldramöte.

Han funderar på läget. Ibland känns verkligen hans ålder som ett stort handikapp. Allvarligt alltså. För vad ligger förskoleungarnas föräldrars snittålder på? 40?  Som 26-årig student med lite svävande framtidsplaner, vet han att han inte har någon chans mot de elaka, argumentationslystna klimakteridrakarna, som kommer vara där. Öpnnar han munnen för att ifrågasätta dem är han dödens. En lamröv  i vargens käft. En munsbit helt enkelt. Här handlar det om att äta eller ätas, och eftersom han inte längre har några förhoppningar om det förra, försöker han så långt det går undvika det sista.
- Hur känner du dig? frågar han frugan hoppfullt. - Mår du lite bättre?
Frugan ligger nerbäddad i sängen. Med feberblanka ögon tittar hon slött på honom.
- Jag ska nog försöka sova lite, mumlar hon och vänder sig om.

Kommentarer
Postat av: guss

mycket underhållande även denna fortsätt så.

Postat av: Carl Hellberg

Skitkul igen, är själv 28år, student och har två barn på tre och ett, känner igen allt du skriver. Förgyller min magsjuka dag!

Läs mer på
http://carlhellberg.blogg.se

2006-10-24 @ 18:56:42
URL: http://carlhellberg.blogg.se
Postat av: Jerry

Du skriver mycket målande och bra. Har tonåringar och en egen fyraåring. Har nu nått den "höga" åldern där jag förstår vad som är viktigt för mig i livet, men det tog ett tag att komma dit. (;-)

Jag fortsätter att läsa dig...

2006-10-25 @ 11:10:02
URL: http://jerryolsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback