6

Det var frugans födelsedag och gästerna skulle komma när som helst.
- Ser jag tjock ut? undrade frugan oroligt. Nervöst rättade hon till kläderna.
- Nej, då. Svarade han automatiskt. Med tungan mellan tänderna försökte han få fason på slipsen. - Du ser inte tjock ut.
Det var tre veckor kvar tills fyraåringen skulle få ett syskon och frugan var enorm.
- Jo, jag ser tjock ut, konstaterade frugan förtvivlat framför spegeln. - Jättetjock.
Han tittade som hastigast upp från det dubbla halvslaget han just lyckats göra med slipsen, och såg att frugan var på väg att börja gråta.
- Nej, det gör du inte alls, sa han och försökte låta övertygande samtidigt som han omvandlade halvslagen till en enkel kärringknut. - Du är världens vackraste och sexigaste kvinna, sa han och lirkade loss lillfingret som fastnat i knuten.
- Du är snäll, sa hon och log lite mot honom.
- Jo, men det är sant, rosslade han. Plötsligt satt slipseländet för hårt. Han kisade upp på frugan. -Bakifrån ser du faktiskt nästan smal ut, utbrast han innan han hann tänka sig för.
- Bakifrån?! utropade frugan i falsett. - Nästan smal bakifrån?!!
- Nej, nej inte alls. Förtvivlat försökte han rädda situationen.
- Ser jag inte smal ut bakifrån?
- Jo, jag menar...nej. Eller..
- Jag ser ut som en flodhäst! ylade frugan.
- Nej, men för f*n älsklingen. Du är gravid och vacker. Du är inte extremt stor. Du är perfekt. Han andades med små astmatiskt pipande andetag för slipsen vägrade ge med sig.
Strax därefter ringde det på ytterdörren. Utanför stod hans farsa.
- Hjälp, vad stor du är, utbrast farsan när han fick syn på frugan. - Hur många har du därinne? Tre? Hahaha!
- Haha. svarade frugan, tittade på farsans ölmage och funderade på vad en skilsmässa skulle innebära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback