5

Innan fyraåringen föddes hade han trott att han skulle bli en bra pappa. När sedan lillasyster kom, hade han sänkt kraven något. Numera satsade han först och främst på att överhuvudtaget överleva. Positiva händelser därutöver kom mer som en bonus.

Att få barn var, på många plan, det största och mest skrämmande han någonsin varit med om. Han och frugan hade fått se på en förlossningsvideo under föräldrakursen, men den hade inte alls förberett honom på vad som verkligen skulle komma. Bilden av de lyckliga mammorna som problemfritt klämt ut små glada bäbisar, stämde inte överens med de djuriska avgrundsvrål som ekat på förlossningsavdelningen. Och den lyckliga känslan, som varje förälder måste känna inför det nya barnets födelse, ville inte riktigt infinna sig. Inte när frugans kamp närapå kostade henne livet. 

Kommentarer
Postat av: guss

efter att ha läst alla dina bloggar äe det en sak jag förundras över, hur i hela världen kan du pricka mitt liv så rätt med verkligheten. vile bara nämna att det du gör roar "folk", så tack för nöjet och fortsätt i denna stilen.

Postat av: Carl Hellberg

Fantastiskt roligt, skrattade högt flera gånger när jag just sträckläste dina inlägg, jag är fast, känner igen mycket, kommer tillbaka!

http://carlhellberg.blogg.se

2006-10-22 @ 14:17:53
URL: http://carlhellberg.blogg.se
Postat av: Annaa M

Mannen, framlidne fadern till mina barn, tyckte det blev fart först vid trean. Då började det äntligen närma sig Cityakuten. Spring i korridorer, apparater och sju personer runt förlossningssängen. Inget trams om att räkna sekunder och andas rätt, bara "undan!". Det tyckte han var kul. Helt enkelt avtrubbad efter de två första.

2006-10-22 @ 21:46:48
URL: http://annaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback