10

Han är för trött för att orka vara stressad. Fast det gör inget, för frugan är uppstressad nog för dem båda. Hon leder familjen med nästan militäriska order genom stan. Fyraåringen ska på maskerad. Något som borde gjorts för länge sedan, har glömts av, varför hela familjen nu måste tillbringa sena eftermiddagen åt att leta efter en lämplig kostym.
- Stanna! ropar frugan och hejdar familjen utanför en affär. - In! ropar hon sekunden efter. Därefter stormar hon in i butiken och använder barnvagnen som pansarvagn, där hon banar sig väg.
Frugan försvinner in i affären, själv blir han och fyraåringen stående innanför dörren för att hämta lite luft. Efter en stund börjar de titta sig omkring.
-Sånna kläder vill jag ha! utbrister fyraåringen plötsligt samtidigt som han pekar på en skyltdocka klädd som liemannen.
"Tufft", tänker han. "Det är min grabb det". Han ropar efter frugan.
- Du älsklingen, kolla här. Vad säger du? undrar han och pekar på liemannen.
Frugan, som kommit galloperande med barnvagnen stannar framför honom. Hennes frågande blick ersätts dock snabbt av en ej kompromissbar "över-min-döda-kropp"-blick.
- Eller hur. säger frugan stressat. - Jag tänkte att han kunde ha det här. Hon håller upp ett par musöron med tillhörande svans och fluga.
- Älsklingen, för f*n. Du kan inte mena allvar, säger han förskräckt och stirrar på henne som att hon inte är riktigt klok.
- Vaddå? En mus är väl söt? 
- Söt?! Tycker du det är sött? Det är väl för salen inte sött, grabben kommer ju för helsefyr se ut som en vrickad playboy-mus.
- Det är i alla fall bra mycket bättre än döden, svarar frugan stött. - Och gillar du inte det här, så fanns det en nyckelpige-kostym.
- NYCKELPIGE-KOSTYM?!! ropar han högre än avsett.
- Jag gillar den där, avbryter fyraåringen dem och håller upp en grön fjäderboa framför ansiktet.

Kommentarer
Postat av: Andrea

Hahaha! Vad blev det då? Fick fyraåringen sin liemannen-kostym? Tänk om han velat ha mus-outfiten, vad hade du gjort? :)
Ha det bra!
/Andrea

Postat av: Plaahn

Haha...låter som en rolig eftermiddag för dig...=) Kan tänka mig hur det såg ut...;O)
Skönt att min son inte är så gammal än att han ska gå på maskerad..men det kommer väl. Dock så skulle jag nog inte välja en musdräkt eller nyckelpigedräkt. Min son ska vara coolast på hela maskeraden...:D

Jo men visst är det skönt att vara ute. Jag och min mor var ute i två timmar idag...Skönt!!

Ha en trevlig helg!

2006-10-27 @ 23:33:35
URL: http://plaahn.blogg.se
Postat av: Carl Hellberg

Lysande roligt!!!

Idag har vi fint väder i alla fall. Fast det blåser utav bara helsike... :)

2006-10-28 @ 08:05:18
URL: http://carlhellberg.blogg.se
Postat av: Micke

Det är rätt tjejen, håll dom kort, på raka led, frammåt..... Det är bra med en ledare som VÅGAR att leda! Ha de gott/micke

2006-10-28 @ 12:21:46
URL: http://beckfjall1.blogg.se/
Postat av: fusk p

Andrea: Frugan o jag fick kompromissa. Detta resulterade i att fyraåringen klädde ut sig till sjörövare, sjörövarkostymen kompletterades med grön fjäderboa...

2006-10-29 @ 18:37:28
Postat av: Andrea

Åh vad schysst! Det är "fyraåring-style" helt enkelt... Fyraåringar rockar!
Andrea

2006-11-01 @ 00:49:46
URL: http://minnamarie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback