1

Han tränar handlederna med tiokiloshantlarna. 30 lyft passeras med knapp nöd, vid 35 blir han illamående och vid 40 har han både en astmatisk andhämtning och en blodåder på halsen som håller på att brista.
- Det där klarar jag med en hand. Fyraåringen låter inte alls imponerad.
- Jaha du, svarar han med bara en gnutta bitterhet i rösten. För ett ögonblick känner han sig nedslagen av att fyraåringen dissar honom. Dessa känslor skjuts dock undan för mer akuta angelägenheter.
- Måste inte du bajsa? Frågar han mistänksamt.
- Jo, men det gör jag hos mormor och morfar. Fyraåringen hoppar upp och ner på stället.
- Det går inte, det klarar du inte. Det tar mer än en timme dit.
- Jo, det klarar jag visst. För bajset blir rädd på bussen för bussen låter så mycket och då kommer den inte. Det är säkert, jag lovar dig. Fyraåringen tittar stadigt på honom med sina stora ögon.
Han suckar. Han pallar inte en argumentation idag. De hade haft en natt där Lillasyster hade skrikit i tretimmarsintervall, den hade följts av en trasig kaffekokare, vilket senare, för hans del, hade resulterat i ett överintag av panodil och barnprogram.

Varför hade ingen talat om för honom hur det skulle bli?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback